INIKA Organic is het eerste Australische en 100% natuurlijke schoonheidsmerk dat is uitgenodigd om make-uplooks te creëren voor de modeshows van niet één, maar twee prominente ontwerpers; Tadashi Shoji en House of Nonie.

Na veel interesse in INIKA Organic hebben we ervoor gekozen om samen te werken met twee ontwerpers die een stap richting diervriendelijke en veganistische mode omarmen. Beide shows met INIKA Organic make-upkunst waren volledig vrij van bont en veren, waarbij de House of Nonie-show 100% veganistisch was.
Met twee contrasterende looks gecreëerd voor elke ontwerper, was de eerste show met INIKA Organic de galactisch geïnspireerde catwalk van de in Amerika gevestigde, Japanse ontwerper - Tadashi Shoji. Met een erfenis van het creëren van jurken die bekend staan om hun vrouwelijkheid, had Tadashi een duidelijke visie voor de show,
"Lente 2019 is geïnspireerd door het reizen naar de ruimte en het gevoel van hoop, omdat de toekomst helder is." Tadashi Shoji - SS19 inspiratie.

Met hoofd make-upartiest, Pep Gay aan het roer, bracht INIKA Organic Tadashi's visie tot leven met een frisse benadering en nieuwe technieken.
"Deze INIKA Organic look is geïnspireerd door de schoonheid en uitgestrektheid van het heelal. Er is Pink Poppy op de lippen en ook over de wangen om consistentie in het kleurenpalet te creëren en het voedende lipserum is gebruikt om de biologisch afbreekbare glitter te bevestigen zonder lijm of agressieve chemicaliën." Pep Gay - INIKA Organic Lead MUA.

De tweede show zag INIKA Organic een door Meghan Markle geïnspireerde look creëren voor de catwalk van de Canadese ontwerper, Nina Kharey's, House of Nonie. Na het bereiken van cultstatus toen de hertogin van Sussex onlangs een blush-roze mouwloze trenchcoat droeg bij een evenement in juli, koos House of Nonie INIKA Organic om eer te betuigen aan de moeiteloze stijl en gratie van mevrouw Markle en hun droom make-uplook tot leven te brengen. De in New York gevestigde, Australische make-upartiest, Campbell Ritchie nam de leiding om te helpen bij het ontwerpen van de klassiek-moderne look die op de show te zien was.

Campbell Ritchie is een diervriendelijke make-upartiest die ook veganist is en was verheugd om de look te creëren met 100% natuurlijke en ethische INIKA Organic producten.
"Ik heb vorig jaar de moeilijke beslissing genomen om elk product in mijn kit dat niet diervriendelijk was of te synthetisch was, weg te doen. Ik omarm nu alleen merken waar ik echt in geloof, en INIKA Organic heeft het perfecte assortiment om deze koninklijke look te creëren. De huid van elk model straalde van helderheid en vitaliteit, en alle meisjes zeiden hoe fijn ze het vonden om een natuurlijk product op hun huid te hebben, vooral omdat het deze iconische en glamoureuze look creëerde." Campbell Ritchie - INIKA Organic Lead MUA.

It-girls op NYFW werden gezien met onze Certified Organic Vegan Lipstick in Pink Poppy en After Dark, wat de impact benadrukt die dit 100% natuurlijke en biologische, diervriendelijke en veganistische cosmeticamerk had op de week.
"Het is erg spannend om het nummer één Australische luxe schoonheidsmerk de leiding te zien nemen op de NYFW catwalks en dit is nog maar het begin, we willen dat ontwerpers overal weten dat we toegewijd zijn om het professionele make-upmerk te zijn dat hen een ethisch alternatief biedt om de visie voor hun shows te voltooien." Celia - INIKA Organic Global Brand Manager.
